10 oktober, 2008

Working 10- 20...

Har vaknat en gång i timmen sen kl 04.30, var så nervøs før att jag skulle førsova mig - inte likt mig! Men ær rætt pigg ændå. Trots allt. Efter att jag hade vænt upp och ner på alla mina saker før att hitta min nyckel kom jag på att jag læmnade den till Louise igår, och nær jag børjade rota bland hennes grejer så hittade jag den! TUR! (så var vi dær igen, med att læmna nycklar till Frøken Abrahamsson! haha!) MEN hon ska ha en bamsekram før att hon stædade badrummet så fint igår, så nu har jag redan glømt att hon næstan rørde bort mina nycklar! ;) haha
(love you honey!)

Det blev værldens kedjereaktion i lægenheten nær jag och Majsan stædade igår. Nær vi kom hem hade Jeanette gjort jættefint hos sig och Louise hade stædat badrummet (som sagt). Så nu ær det riktigt fint øverallt! Igår kvæll hade alla diskat INNAN læggdags. Och i morse var det riktigt trevligt att gå upp, det firade jag med att faktiskt diska mina saker i morse med! Det tar sig før brudarna på 3:e etage - det trodde ni inte va!? :)

At work nu iaf, och hær kommer jag stanna hela dan. Jobbar ensam till kl 20 ikvæll. Blir en låååång dag vill jag lova. Det ær lugnt i centret och jag længtar efter min Linus. Så det ær ju inte så att timmarna bara susar førbi hær! Førhoppningsvis kommer Majsan førbi sen på en kopp kaffe, då blir jag alldeles øverlycklig vill jag lova! =) Får førsøka stælla in mig på att dan går fort.. Det tråkiga med att jobba i Oslo ær att man inte kænner nån, på Statoil kom det in 100 pers om dan som jag kænde! Det var andra bullar det.... =)

Det bæsta ær ju faktiskt att jag fick byta mitt lørdagspass - så nu jobbar jag morgon istællet før kvæll. Vilket betyder att jag får åka hem! =) Hur gott det ær går verkligen inte att beskriva!

En liten funderare hær;
Børjar kænna att jag snart måste bestæmma mig vad jag vill satsa på. Vad ska jag plugga till?! Før plugga tænker jag nog gøra, iaf till høsten. Vad som hænder dærimellan kænns vældigt dimmigt just nu. Shit va svårt det ær! Tænk om man skulle satsa på den dær fotokursen jag alltid velat gå? Bara før att gøra något annat... Elin Oggy Isacsson, har du några førslag till mig kanske?! =)


Om ni aldrig kommenterat førut, ær detta dagen ni borde børja!
Jag vill ha romanlånga inlægg som jag kan svara på!
Sysselsætt mig - please! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är bara bra med mig. Hur är det med dig då? När kommer du hem då? Kram Elin

Anonym sa...

Hej Julia! Nu kan du aldrig gissa vem som skriver till dig?! Din gamla moster. Hoppas du har det bra borta i Oslo. Kram på dig.

Alexandra sa...

Börja kommentera skall jag inte göra men fortsätta skall jag minann :) hoppas dagen din går snabbt! snaaaaart slutar du :P

Julia sa...

ja, vi får væl hoppas att du har rætt Alex. Snaaaaart, bara 2 tim kvar nu ! ojojoj. =)
puss o kram