29 oktober, 2008

SNØ!?

Imorse vaknade jag av att Louise bad mig titta ut i fønstret, trodde inte mina øgon nær jag såg; SNØ?! Men den var kvar nær jag gick ut också. Så det ær på riktigt. Snøar det hemma?! :P Idag blir det till att få med sig min nya dunjacka hem, vilken kanonbutik man jobbar i minsann! :) Hihi, bilder på den får bli en annan dag, den ær helt underbar! <3

Ungefær såhær ser det ut i Oslo idag! ;)

Igår blev det en mysig kvæll på restaurang Olivia med Elin och Elisa, vi kækade supergod pizza och avslutade med en smaskig dessert! Gott gott! :) Tack før en mysig kvæll tjejer! ;)

Efter snøchocken i morse begav jag mig åter igen till Tøyen. Mitt brev ær nu inlæmnat med en lapp om att det brådskar! Får se hur mycket dom lyssnar på det! :( Och hær kommer en liten førklaring till Oggy;
"Tøyen ær ett "strøk" i Oslo. Det ær en multikulturell bydel med mænniskor från Asien, Afrika, Amerika och Øst-Europa. Oslos två størsta moskèer ligger på Tøyen, och æven Munchmuseet" (dær jag ænnu inte vart)! Skatteetaten ligger dær och dærfør måste man åka dit før att ordna med personuppgifter och annat mas! Hihi, hoppas du hænger med bættre nu! :)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe hær och sætta igång att læsa alla bloggar som uppdaterats sen igår! :) Puss & Kram

5 kommentarer:

Elin sa...

Hej! När kommer du hem imorgon? Här hemma är det ingen snö. Men det lär väll komma! Kram Elin

Elin sa...

Nej det gjorde jag inte.. bara sånt som var i sommar. Undrade om vi kan gå på film till helgen, Rallybrudar? Kram

Elin sa...

den började 19:30 tror jag och går fredag, lördag och söndag...

Elin sa...

Rallybrudar!

Åldersgräns: 7 År

”Rallybrudar” är en film där leran sprutar och bilarna flyger. Den innehåller både action, humor och dramatik, men också en hel del kärlek. Eva Röse spelar veterinärassistenten Ulla som tagit jobbet bara för chansen att få köra snabbt på värmlandsvägarna. Marie Robertson spelar storbondens dotter Birgitta som drömmer om Paris men istället blir Ullas kartläsare. En annan stor roll i filmen – lokaltidningens redaktör Melin som spelar trummor i ett dansband på fritiden – görs av folkkäre Janne ”Loffe” Carlsson.

Alexandra sa...

Låter inte direkt mysigt med snö. Vi har haft ett par dagar där de sagt att det skulle bli snö men den har aldrig kommit, istället sol och värme haha. Mystiskt det där.

Jag ser fram emot att se din jacka. Den lär du behöva där borta på nordpolen. Hihi. Inte skulle man tacka nej till att jobba i klädaffär minsann. Holymoly för garderoben det.