15 september, 2008

Tidig måndagsmorgon!

Sitter här och käkar frukost i lägenheten nu, dricker riiiktig apelsinjuice (från vår nya juicepress som vi fick av Linus i inflyttningspresent!) Nu ska mitt nyttiga liv börja på riktigt! Klockan är 07.30 och jag har vart vaken i 1,5 timme. Det är inte ofta man kan träffa på Julia såpass tidigt på morgonen! But here I am! Sov hos Linus inatt och eftersom han skuttar upp så tidigt fick jag ju göra detsamma! Och nu är det försent att gå och lägga sig lite till innan jobbet ändå.

Helgen har vart riktigt lyckad. Fick efterlängtat besök på lördagen och tid att umgås hela gårdagen. Är nog första gången jag vart i Oslo på en söndag!

I eftermiddag blir det en åktur hem, ska till tandläkaren imorgon. Så söta Elin låter mig vara ledig en dag! :) Har faktiskt en riktigt lyxig vecka framför mig - jag är ledig i helgen också! :)

<3

3 kommentarer:

Elin Isacsson Schiller sa...

ANTISIMEX!!!!!!

Jag hade jättespindlar i min lägenhet i Uddevalla också. De levde i källaren så rätt vad det var så fick man med sig en med tvätten. Fy fan!

En granne till mig som heter Lisa bodde i Sthlm ett tag och hittade en sån här rackare och tog med den till ett labb där hennes kompis jobbade. De trodde också att det var en "utländsk" spindel som kommit in med bananbåtarna... Men så visade det sig efter närmare efterforskningar att det var en "VANLIG SVENSK HUSSPINDEL" som bara blivit ovanligt stor. FY FAN!

Det har säkert med våran stigansde konsumtion att göra och att det är en massa konstiga ämnen i allt som vi slänger så att de blir skitstora och kommer så småning om att ta över världen!!!!

(I took it too far, didn't I?)

Men vid det här laget känns det verkligen rimligt. Fy fan... Usch!

Några förslag?

Elin Isacsson Schiller sa...

Sa jag förresten att de har hittat flera exemplar av Svarta änskan i Sverige?!?!?!?!

Elin Isacsson Schiller sa...

"Änkan" ska det stå!