27 augusti, 2008

Julia och Malin on tour i Oslo

Nu har jag och Majsan vart ute på tur i Oslo.. Vi åkte trikk in till stan och SÅKLART var det en kontrollant med på den. Julia hade ju som vanligt inte gjort som hon borde, så eftersom jag inte stämplat mitt kort fick jag 900 norska kronor i böter! Så roligt! :) Man kunde överklaga och ha sig, men det känns inte som om det är värt det - går säkert inte igenom ändå! Fuck.


Här är troligtvis några kända och viktiga byggnader mitt i Oslo centrum! Malin och jag har spanat in dom idag! ;)


Några byggnader, Ackers brygge shopping och Majsan på bild! :)


Istället för att sura bestämmde vi oss för att njuta av den vackra byn Oslo, vi gick ner till Ackers bryggor och tog massa kort! Så kikade vi in på Murphy and nye, en butik med seglarkläder! Så där har jag nu sökt jobb, och ska provjobba snart.. antagligen till veckan! Verkar jättemysigt! :) Så nu håller vi tummarna! ;)

Sedan STÄMPLADE vi mitt kort och åkte hem för att laga lite food. Så kom Jeanettan hem efter en dag på dagis! ;) Och nu snakker hon bare norsk!

Jag har införskaffat ett norskt nummer, men det börjar inte fungera förän om några dagar, så får ha det svenska ett tag till! ;) Ikväll blir det nog en sväng med brudarna till IKEA, vi ska inhandla lite smått och gott!


So long!

Inga kommentarer: