12 augusti, 2008

Spindelchock på jobbet

Dagen startade med jobb, av usual. Anna och jag kikade i tidningar och pladdrade på om Thailand. Hur vackert det är där osv. I en av tidningarna hittade vi ett repotage om just Thailand med ett litet citat; "Thailand är ungefär som Kolmården, förutom att spindlarna som finns där är vilda!" Vi insåg direkt att Thailand inte var någonting för oss!


En liten stund senare när jag står och plockar i tidningshyllan skriker plötsligt Anna till och jag tittar bort på golvet, där kommer - och nu skojar jag inte ens - den största spindeln jag någonsin sett! Den såg ut som en sån där på film som har något riktigt lurigt pågång. Han SPRANG mot mig där jag stod ensam på golvet, man kunde HÖRA hur den gick på golvet. (Vet att ingen tror på mig nu, men det är faktiskt sant!) Han hade såna där långa ben som man inte tror en spindel kan ha - kan upplysa alla om att jag var rätt så snabb när jag sprang till Anna där hon stod tryggt bakom kassan!


Hysteriskt rädda beordrade vi Crister (som tuuuuuur nog var inne just i denna stund) att ha ihjäl spindeln! Men han tog tag i den och kastade UT den!

Min spindelfobi är ICKE botad efter denna upplevelse. Var skakis länge efter vår räddare Crister hade kastat ut den vidriga saken! Troligtvis kom den i nån bananlåda, hoppas verkligen inte att det gömmer sig såna i våra svenska hus!

Då kommer genast min lilla fråga!
VART TOG DEN VÄGEN SEN!? och, får man verkligen slänga ut spindlar i den svenska naturen, som troligtvis kommit i en bananlåda från Afrika? Tänk om den förökar sig, och vips så har vi hundratusen såna där vidriga saker! Ah!


Usch, jag är fortfarande skärrad och är väldigt glad för att min älskling kommer hem ikväll, så jag inte behover sitta ensam och rädd hela kvällen. Ska nog förresten beordra honom att stänga igen dörren till källaren! Tänk om det bor någon sån där stor best i hans källare också!? Då kommer jag aldrig att kunna hälsa på honom, aldrig mer bada jacuzzi och det vore ju himla tråkigt! En sak som ÄR säker, är att jag aldrig någonsin kommer åka till Thailand. Inte om dom springer omkring lösa där iaf. FY!



2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA din lilla fjant! men faktiskt, jag har sett en enda stor spindel i thailand på alla gånger jag varit där ;) löööver

Anonym sa...

hahahahhahaha jag kan riktigt se det framför mig,.. ;)