31 december, 2008

2008

2008
Eftersom alla andra gör en sån här resume ska jag försöka mig på en kort sån också!

Januari
Gick i skolan, känns som en evighet sedan nu, vi hade underbart roligt med alla tokigheter på BF! Hade barngympa på eftermiddagarna eller jobbade på Statoil eller Fritids när det fanns tid över! När älsklingen inte var i Norge spenderade jag all tid med honom! Inte en lugn sekund!



Februari
Februari flöt på i samma takt, gjorde allt jag gjorde i januari… Vi började nedräkningen till studenten! Jag åkte och hälsade på Louise när hon jobbade i Oslo!



Mars

Gjorde inget speciellt i mars, inget jag kan komma ihåg iaf! Jobbade gärnet hela våren, försökte samtidigt hinna med skola, barngympa och nära och kära!

April
Vi kämpade oss igenom sega naturkunskapslektioner, men hade rätt kul ändå! Började känna att ”nu är det inte långt kvar!” (Och det var det ju inte heller!) Barngympan hade avslutning och det blev lite mer ledighet om kvällarna!



Maj

Jag fyllde år, vilket inte var en såå stor grej! Var ledig från skolan för att jobba på fritids i en vecka (vilken befrielse!) Jobbade som vanligt på statoil… 24:e åkte vi till ALANYA! Och hade det helt underbart gott i en vecka! Drack drinkar och solade gärnet!



Juni

STUDENTEN! Det roligaste jag gjort i hela mitt liv! En helt underbar dag & helt galet att det kan vara såå kul att åka på ett flak! BALEN hann vi med också, såklart. En trevlig kväll! Därefter åkte Louise och jag på Alanis Morissette i Oslo, helt ovetande om att vi inom ett par månader skulle BO alldeles intill Frognerparken där konserten var! JAG ÄLSKAR ALANIS BTW!Jag var ledare för Dysmelilägret, som var på Laxsjöns camping. Full upp – superkul! Midsommar med bejbsen i Grebbestad! En lång och härlig kväll! Kusinbarnet Tea kom till världen och vi letade överallt efter lägenhet i Oslo!



Juli

Grillkvällar & kustenresor! Vilken underbar månad! Vi kikade på vår lägenhet i Oslo och bestämde oss – DEN SKA VI HA! Soliga timmar vid sjön och min & Linus var helt besatta i Mordkommisionen på kvällarna!



Augusti
Linus flyttade in i sin lilla stuga.. Kanotmaraton i Bengtsfors! Vi hade vår utedag med Bengtsfors Gymnastikklubb! Alexandra åkte till USA för att spendera ett år där borta. Lägenheten i Oslo blev vår! Jag slutade jobba på Statoil, flyttade till Oslo och blev sambo med Louise, Malin, Jeanette, Malin och Malin!!



September

Försökte lära mig stan, extrajobbade lite med Louise i hennes skobutik – Shu’s! Efter en veckas ledighet fick jag jobb på Murphy & Nye, fick en kanongo boss – Elin! Och blev kär i märket med en gång! Åkte hem till Bfs varje helg för att träffa min ögonsten Linus! <3>



Oktober
Jobbet fortsatte på M&N, jag åkte som vanligt hem vid varje tillfälle som gavs! ;P I slutet av månaden fick vi besked om att butiken skulle stängas… Och dagen efter klubbades butiken igen! No more work… allt skulle packas ihop och skicas vidare… En HEL DEL jobb!

November
Jag blev en hejare på att tejpa lådor och bära inredning! ;P Eftersom Miss Sixty, Energie och Killah också skulle packas ner innan vi var färdiga med vårt jobb! Helgerna spenderades som vanligt hemma i Sverige!

December
Arbetslös och hemma i Sverige igen! Hemma bäst! Mer tid att spendera med älsklingen, vi passade på att åka till Göteborg & Liseberg, bodde på hotell och myste! Underbart! Fick extrajobba lite på Statoil, tur! Julafton spenderades först hos Linus föräldrar och sedan vidare till Ed, som vanligt! Kanon att träffa släkten!

Inga kommentarer: